Kajsa Hillbom

Födelsedagen lider mot slutet

Ja, vad har dagen då bestått av rent allmänt, Tårtletande, matlagning, stallet och lite till...
 
Ja dagen började med attåka till Kalmar, där jag skulle köpa dagens mat samt min tårta. MEN det fanns inga.... eller jo prinsesstårtor och det ville jag inte ha så den butiken åkte vi ifrån utan tårta! Nästa ett bageri, även där: Prinsesstårta! Åkte till ett konditori till och kan ni gissa vad som fanns där, ja just det Prinsesstårta! Så vi åkte till Maxi, fanns lite mer än prinsses, typ Citron men nu var jag redan tillräckligt sur så behövde inte få i mig mer av den varan.
 
Gick in en stund och kollade på Hööks men inget där för mig idag, Åkte tillbaka till Ön till vårt bageri där, sista utvägen innan jag hade behövt ställa mig och göra en egen... Där fann vi en blåbärsmouse tårta som var riktigt god och mycket bättre än en Prinsesstårta! Så  den fick det bli med lite andra fikabrön. Tog en snabbis in och köpa det sista till maten som vi glömde inne i kalmar åkte till farmor och fikade för att sedan åka hem för att börja med maten. Då ringer hovis och kunnde komma om 40min så var bara att göra det lättaste och lägga köttet på låg stekning i stekpannan.
 
Det tog inte så lång tid i stallet så när vi var klara åkte vi hem och fortsatte med maten. Det som stod på dagens meny var: Oxfilé stekt i vitlök med potatisgratäng, rödvinssås, "smör" i form av ost och cream fraiche och grönsakssallad på tomat, gurka, sallad paprika och lök.
 
Det blev mycket gott! 
 
Sedan stallet där jag han med Auto, som idag var mycket piggare! Hon fick ett joggingpass i paddocken med lite travbommsarbete som hon gick klockrent över. Klockan tickade iväg förmycket så resten hanns inte med, Fixade Nelsons hovar men mer blev inte gjort...
 
Detta var min dag, med detta tårtletande som gick mig på närverna, bokstavligt! Annars har min dag varit helt okej. Hoppas er dag varit bra!
 
En dag är vi här igen och då kommer vi vara farliga!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: