Kajsa Hillbom

2012

2012 Börjar lida mot sitt slut och tros vissa motgångar har detta året varit bättre en de senaste 2-3åren
 
året började med att Zacke var helt med på noterna och att vi hade tillit till varandra vi kom runt klasserna med bara några ynka fel, men sedan till sommarn när tävlingarna skulle börja på riktigt började han stanna och när han hoppade kändes det inte som samma häst, så vi åkte in och kollade honom dår vi fick en diagnos om att han antagligen hade Atros i sina fram knän... så detta satte då stopp för hoppningen och dressyren blev det vi fick träna istället, där han visat talang redan i början av året när vi helt av en slump kom in i Passage och blev även till piaff.
vi startade sedan på hopp fronten igen efter 3månader och vi gjorde vår första tävling första helgen i September där vi gick nolla i 90c, så vi började bra. Efter det startade jag även en 1m klass där vi kom till sista hindret i omhoppningen där det sedan kom tillbaka och där efter dalade det neråt igen och det blev mer dressyr igen än hoppning.

Året avslutades i Nybro med 80cm & 90cm där det ändå gick förhållande vis bra:)
 
 
Tecki började därimot tvärt om... Första tävlingen var hon stel och kände sig inte alls hemma, detta fortsatte i några tävlingar och även hemma där jag hade fullt upp med att få henne att gå framåt och att inte stå på sina bakben hela tiden.
 
Men när vi åkte till Torestorp började det förendras och hon började bara gå bättre och bättre och jag kunde även börja slappna av mer till banan detta slutade med att jag kvalade henne för att gå i Avd.A där hon gjorde en bra första omhoppning, dock att jag bara kortade ner henne mer och mer ju längre mot mål vi kom... men en dubbel nolla blev det.
vi fortsatte även resten av året bra där vi även debuterade 110cm med den bravur, Teroetiskt 8fel då vi faktiskt kom över alla hindrena förutom det sista...
och även sista tävlingen för året där vi oxå fick 8fel pga ryttar fel:(
 
Nu är hon på väg igång och verkar vara laddad men cool och tar det väldigt bra med ny vän och att ha sin matte på ryggen igen...
 
Det där med vän jaa... att näst sista dagen på 2012 åka till Näsum och kolla på en 3årig Galoppör som jag redan på bilderna fick tycke för där han var uber söt och det inte gick att slita bort sin blick ifrån...
Åka ner och provrida en häst som var väldigt väl grundriden och väldigt lätt att manuvrera trots sig unga ålder, jag blev fast och minst av allt kan jag inte sluta tänka på hans fina svans som den är väldigt vit upptill väldigt gulligt;)
Lämmna pengar och skriva kontrakt och poff så var han min... min nya häst som jag även denna gång köpt med egna pengar... så nu är jag nästan en fattiglapp...:( men jag skulle ändå bara använda dom till att köpa saker till hästarna så då kan man lika gärna köpa sig en ny vän att utveklas med:)
Fick även ett Täcke och ett träns som båda var sprillans nya, tur det för har inget träns som skulle passa honom, har entligen inte ens någon grimma så det måste jag skaffa ändå för vill inte ha lädergrimma i hagen... det känns lite dumt:P
 
Nu är det sista dagen på detta år och jag lägtar som bara den till tävlingssägången börjar på riktigt:D
 
 
Gott Nytt År Mina Kära Läsare:D
Små Små hästar:P de minsta "hästarna" i stallet;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: