Kajsa Hillbom

All Horses

Idag blev alla hästar ridna, äntligen.
 
Började med Zacke och då hältan idag inte fanns där så fick han hänga med på en runda till betet och kolla det då vi skulle släppa upp dem på nästa bit. Roligt att få rida honom igen dock kommer det nog inte vara långvarigt... då han åker iväg iallafall 2veckor på prov nu inom det närmsta.
 
Nästa häst blev sedan Tecki som jag red igenom LC:1 programet med då det nu bara är en vecka kvar och kan det inte så jätte bra, Panik var det här japp!!
Men det gick iallafall tillslut helt Ok inte super bra men vad tusan får tänka på att hon nästan precis börjat fatta galopp när jag vill och att hon desutom inte varit ett dugg arbetsvillig under dessa snart två år jag haft denna lilla häst men nu så börjar det komma :D
Men bara vi båda blir mer avslappnade tror jag detta kan bli riktigt riktigt bra.
 
LilleMan blev bara lite motionerad idag, då jag när jag skulle hoppa upp fastnade på något lustigt sätt i hans man och vred till naglen så det började så klart svida som tusan och blöda och kunde typ inte röra fingret, men hästlivet är hårt och man ska ju tåla lite, haha.
 
Har film på tecki och mig från det gången då programet gick som bäst, så då får vi se om hon gjort någon förbättring på en vecka ;) we can always hope! :)
 
 
Kan även berätta att min kära gamla ponny och Nellie (nuvarande ägare) tog sig till A-finalen i en av södra sveriges största ponny tävligar "BörjesCup" och har även bara 1 nolla kvar till MSV.
Så glad för dem, så håller verkligen tummarna för dem imorgon och hoppas på en sista nolla då de verkligen värda det :)
Lycka till Nellie och bästa Laté!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: