Kajsa Hillbom

letande

dag ut och dag in sitter man och kollar på olika anonser och tycker att vissa hästar verkar perfekta för en när man läser om dom och ser dom på bilder, men oftas är det något annat man får eller helt enkelt att säljaren sägen lite missvisande saker om just hästen man fasnat för mm.
 
hittar man sin drömhäst så är det iallafall i mitt fall att dom är för små eller för dyra då vi i min familj har en liten budget, så de flesta hästar får jag inte ens chansen att prova då det inte är någon idé och jag vet att jag inte är den ända med detta problemet.
 
men ibland hittar man rätt på en annan väg som tur är,
Zacke t.ex fick vi ""gratis"" då vi ägde hans pappa och vi lånade ut honom tillsammans med vårat sto vi hade och så fick vi honom och ett sto vi sålde till norge för några årsedan gratis, men dom fick ju oxå ett föl från stoet ett år tidigare....
vid 2års ålder lånade vi ut honom till en vän som skulle få rida och tävla honom i dressyr, men han åkte på borelia och eliscias(?) sammtidigt och efter det blev han inte mer en sutten på tills vi fick hem honom när han var 8år då började jag rida honom och 3 1/2 månad efter kom vi ut på vår första tävling och allt gick kalas:)
 
 
Min ponny jag hade "Latino" en welsh vi köpte som C-ponny för 10.000kr skrittad och travad i skogen.

fick honom på prov i 2veckor och under dom två veckorna lärde jag honom att fatta galopp, köpte honom där efter, vi inhoppningen gick väl allt inte jätte bra utan han stack mer åt sidorna men med arbete fick vi i genom honom tillslut, och det blev en kanon ponny av honom just nu går han La med sin nya ryttare som gjort ett fantastisk arbete med hans dressyr:)
vi tävlade upp till LB reg med bra resultat.... och bästa tiden var dock under unghästtiden dock....:P
 
och mitt nya tillskott  "Tequila" köptes också för 10.000kr. Jag nu ägt i ett år, detta året har varit ett år med slit, svett och tårar men nu har allt börjat släppa, hon börjar lita på mig mer och jag har hittat lite fler knappar på henne trots att hon fick vila i 3-4månader i höstas/vintras då hon bara stod på bakbenen och inte gick framåt för något, men hon hade ju vargtänder som inte är det roligaste att ha direkt.
men nu ett år efter så går vi och nollar 1m med inga som helst problem.
visligen är hon fortfarande lite egen kär men det får väl alla Elithästar vara på något vis:)
säger bara "Stallets egna DIVA";D
 
Nu har jag hittat en SvartSkäck i SkåneLand som är super fin och allt, tävlas ni upptill 125cm och verkar vara en pärla dock lite för dyr (150.000) så blir inget av det tyvärr.
innan ville jag ha en skimmel "Laptop Hästak" som oxå var lika dyr, men den är ju såld nu:P
 
 
detta blev ett långt inlägg känner jag själv hoppas jag inte tog koll på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: