Kajsa Hillbom

två dagars stall

I förrgår satte jag upp en linje på medellinjen till Bugatti. började lite lätt med en bom  5m in till en studs på 2st hinder på 3m. Det gick bra och vände även på övningen så studdsen kom först och sedan bommen.
 
Därefter satte jag upp ett räcke istället för bommen samt att jag längde avståndet med ca 1m utåt. började på 70cm och höjde sedan upp till 85cm som han hoppade utan några problem! Planen var ju ev. P&J nästa helg men då det är så mycket kvarka här omkring just nu känns det bättre att stanna hemma.... Tyvärr då han känndes riktigt bra i hoppningen.
 
Igår då fick Nelson och Auto på sig sina skor. Så nu är det bara att köra på igen. Nelson blev tömkörd och var väldigt pigg kan jag säga räckte med att smacka lite lätt så gick han upp i nästa gångart, väldigt skönt faktiskt! Ska helt klart tömköra honom mer då han går bäst då så det är det bästa sättet att bygga upp honom! 
 
Sedan blev även Bugatti riden, dressyr stod på schemat idag igen. Traven börjar bli riktigt bra och han är riktigt avslappnad där nu, galoppen är lite sämre men det har med styrkan att göra så det är den som ska byggas upp sedan kommer han kunna göra vad som helst. 
 
Var även till hööks igår och köpte hem lite till lilla William som är behövligt! Blev även ett träns till Bugatti, ett pullarträns, sommjag köpte till Tecki för övrigt för 2år sedan men det är ju så konstigt gjorda men på Bugatti passade det bättre iallafall!
 
Nepp nu gäller stallet så vi hinner med något innan mamma ska till jobbet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: