Kajsa Hillbom

One day I will laugh last

Något jag kan vara ärlig att säga är att många skrattar bakom min rygg idag! Jag kämpar med hästar ingen skulle vilja ha kvar mer än tills hästen är totalt förstörd, såväl i kroppen som i knoppen... Men det är dessa hästar sm för mig betder något, Jag var på topp på min nivå på ponny och kom hem med placering efter placering, något som var det ända i fokus då, men bara för att alla andra skulle ha den och då var man ju tvungen att försöka själv med! Men så kom min olyckan när Zacke och jag gick runt och där efter blev bara att övervinna alla hindrena på banan en seger!
 
Idag har jag börjat hitta tillbaka till min "Ponnytid" jag är mer kaxig, jag skiter i andra och deras tycke, jag kör mitt egna race. För dem sominte vill ha mig där, varför ska jag bry mig om dem? Varför ska jag låta Vuxna människor tracka ner på mig för att jag vill klara mina mål med hästarna som just nu står i stallet. Varför ska jag må dåligt för att andra antagligen är avundsjuka?
 
Jag sitter på de hästarna jag vill sitta på, Det är Nelson som är min framtid, Tecki som är mitt nu! Hade det inte varit för Tecki vet jag inte heller vart jag varit idag, antagligen hade jag suttit här i soffan utan häst! För många skulle et kanske vara bra, men jag som har min livsstil i hästarna skulle det inte vara det! 
 
Folk har aldrig velat prata med mig så varför skulle jag prata med dem? Jag åker på tävlingar för att ha kul med min häst och utveckla nya band med dem inte knyta nya band med människor somändå inte vill ha mig där. Dem falska människorna syr jag på rent ut sagt! Tråkigt bara att det är klubbkamrater större delen av dem! 
 
En dag rider jag SM, och den dagen har du lagt ner hästarna för gott! Du kanske skratta nu men en vaker dag kommer jag vara den som skrattar sist!

 
Här har ni en video på FB
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: