Kajsa Hillbom

Dan före...

Idag har alla hästarna blivit motionerade, startade med Tecki, en mindre tur på några åkrar barbacka även idag. Dock fick hon på sig babypelamet så att hon skulle lyssna bättre och det var väl tur det för hon var pigg men mer hanterlig än tidigare uteritter! 

Sedan var det Nelsons tur. En tur upp mot skogen med lite sällskap av en som promenerade sin häst för hand. Tog lite trav och galopp på en åker, dock var det en hel del rodeo men jag satt kvar dock blev tyglarna ibland lite väl (läs mycket) långa! Men han slutade efter ett tag och då fick han avsluta och få lite beröm sedan skrittade vi vidare hem.

Sedan var det Auto som blev riden av en i stallet (hon som var med när jag red Nelson) och Bugatti dem fick även fem gå rundan jag gick med Tecki. Auto blev dock väldigt pigg när vi började komma hemåt och började tackta och studsa lite åt olika håll. Där satt jag barbacka på lilla Bugatti som inte brydde sig alls över det trippande hästen brevid. 

Sedan kom jag även emot en taggbuske så min spooks jacka jag inte ens haft i en vecka fick en reva i sig, har typiskt är inte det... Jag som längtade så efter den jackan.....

Aja nu är det sängen som kallar, imorgon bär det iväg med transporten ca 2 bort med Tecki och Nelson i. Gäller att köra försiktigt i detta väglaget.

Väldens bästa Theodor får pryda detta inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: