Kajsa Hillbom

Helgen och Måndag

Ja jobbet stod på schemat under helgen Kväll, kväll. Så stallet blev det på fm där jag tyvärr inte han med mer än 1-2 hästar per dag. Lördagen skrittade och travade jag både Auto och Tecki barbacka. Tecki som jag för övrigt kom upp på utan hjälp, Glad! Så inte så hårda pass precis utan Auto behövde ju få bort lite träningsverk efter hoppningen som blev på fredagen. Tecki vill jag ju hålla igpn dem dagarna jag kan hinner.
 
Söndagen hann jag med Nelson och herregud vad överskottsenergi denne rackare har.... Bockningar och skrapande, små stegringar och luftsprång. Jag allt vad nu en häst kan hitta på! Men tillslut gick han fint och då avslutade vi med något språng på ett kryss, det var inte heller det lite kul utan han skulleverkligen til hindret. Dock har han blivitstarkare i baken så var lättare att hålla emot utan att han gick ner till trav... Så det är positivt!
 
igår Måndag då, Tecki fick komma ut på förmiddagen skritt och lite travarbete i ny dressyrsadel som jag för övigt tyckte var läbbig att sitta i, Vill ha mig en Tekna sadel! Men bra gick det och hon blev på bättre humör efter passet. Hon fick lite massage innan vi gick ut och protisterade över att inte sadel hade kommit fram än....
 
På eftermiddagen fick Auto sig ett dressyr pass. Hon var lite seg till en början men när vi sedan la oss på en volt runt mamma piggade hon på sig. Hon fick jobba lite med sina bakben och då kom den riktiga galoppen fram och den tråkiga jobbiga 4-taktiga galoppen försvann! 
 
Detta var dem senaste dagarna, Nu ska vi upp till stallet och resna lite med traktorn sedan vidare och fixa klart där hästana ska gå fortsättningsvis! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: