Kajsa Hillbom

Auto på G

Auto har verkligen kommit igång med råge igen och är tillbaka där hon var i sommras! Så himla härligt att sitta upp på henne och bara kunna jobba henne, som hon för övrigt tycker är roligt även om det kan vara jobbigt. Arbetsmyra helt enkelt!
 
Hur eller hur passet på henne för dagen gick som ni förstod bra. Gjorde lite övningar av set jag satte upp för Tecki under förmiddagen. Blev lite slalom i alla gångarterna, traven blev mjuk och fin men i galoppen hade hon behövt lite längre avstånd just nu eftersom varken bakbenen har den bästa styrkan och galoppombyterna inte alltid lyckas. Men hon kämpade på bra ändå tycker jag och försökte göra sitt bästa! Avslutade med lite galoppbommar och smalhinders hoppning av 2st sockerbitar i en kombination. Sokerbitarna var lite läskiga men tycker det gick bättre än förväntat iallafall. 
 
Kunde hennes ägare bara vara mer tydlig med vad hon vill med henne så hade jag gärna börjat förbereda första tävlingen för i år. Men som det är just nu så vet ingen hur hon tänker mer än att vi vet att hon vill ha henne exportröntgad. Lite tråkigt då jag gärna kommit ut på banorna typ nu men blir nog fram mot April någon gång det händer... Ev. någon P&J innan dess men det får vi väl se.
 
Ja det var väl sista passet för går dagen. Nu laddar vi inför den nya veckan ska försöka göra en planering för den och se om jag kan hålla den, är ju inte så bra på det men jag måste bli bättre på det. 
 
Men vi hörs senare under dagen.
 
Finaste saknade LilleMan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: