Kajsa Hillbom

Mycket på samma gång

Gårdagens träning gick riktigt bra iallafall för mig...!
 
Tänker inte gå in på detaljer eller vad som hände! Iallafall slutade det med att jag fick privat lektion. Inte klagar jag för det när jag ändå behöver betala samma summa!
 
Iallfall hade vi förbättrat mycket... Han tyckte Tecki var mycket mer harmonisk och att hon var mer avslapnad i allmänhet. Han tyckte även att hon gick bra på hacket så det fortsätter vi att rida på! Sedan var min sits bättre över hindrena. Den är inte super men inte dålig heller! Och bäst av allt hon svängde där hon skulle svänga!
 
Dagens träning var lite smått evighetsbana som man kunde göra dem till en linje oxer, oxer med ett galoppsprång. Bommar på båda kortsidorna en oxer på diagonalen och ett räcke på den andra och sist en räcke, räcke linje med 2galoppsprång emellan. Blev några hinder på 110cm och räcket låg nog på 120-130cm och det hoppade hon kalas!
 
Så sjukt laddad inför första tävlingarna med båda hästarna, Tecki ska ju till Älmhult så länge mamma inte jobbar! och LilleMan ska till Nybro bara mamma hittar någon som kan byta skift med henne! då hon jobbar morgon, Ska ju bara rida första klassen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: