Kajsa Hillbom

Idag är det...

1år sedan vi åkte neråt i landet. Närmare bestämt blekinge/skåne gränsen för att kolla på en gullig o söt häst. Såklart pratar jag om inte mindre än den lille plut som idag står i stallet eller rättare sagt i hagen för tillfället. Det är såklart LilleMan jag pratar om!
 
Tänk att det har gått ett helt år sedan jag köpte min andra lilla häst. Inga mellan händer bara jag och mina egna pengar som jag tjänat in på mina andra hästar jag haft och som jag växt ur och våra egna uppfödningar. 
 
Att provrida en sådan utbildad 3årig vet jag alldrig om jag gjort. Kanske för att jag faktiskt alltid ridit in det mesta av hästen själv och allt men iallafall. Sedan att jag sagt till mig själv att jag inte skulle ha ett fullblod är en helt annan 5:a. Han var inget fullblod i mina ögon. Utseendet visst det håller jag med om men inte i psycket. Han var lugn men såklart hetade han till lite smått men det var inte mer än vad en annan unghäst kan göra.
 
Så jag ville ha honom. Har alltid drömt om en häst med bläs, dock en svart med 4st strumpor där till men en brun funkade lika bra. 
 
Året har iallafall varit bra, dock kom vi kaske inte så långt som jag önskat då han fick en tappsko och slet sönder hoven så vi inte fick på någon sko. Det gjorde att han fick stå i två månader. Det var nog bra för honom att få smälta lite små grejer men att inte kuna fortsätta hans utbildning var tråkigt då planerna om att komma ut på tävlingar försvann. Detta då jag inte vill betala 200:- bara för att få tävla en till tre lokala tävlingar. 
 
Där emot kom vi ut på en tävling. En klubbhoppning hos min klubb där han skötte sig prima och är så laddad inför 2014 där jag hoppas vi hittar några tävligar där han kan få hänga med. 80cm var ju ingen lek så 90cm bör inte vara det heller så det kommer gå kanon bara vi kommer iväg och får bra förutsättningar för det.
 
 
 
 
 
'
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: